miercuri, 29 aprilie 2009

NERVI NERVI SI IARASI NERVI


Se spune ca “o nenorocire nu vine niciodata singura”, am observat ca in aceasi masura e adevarata si extensia “un pachet de nervi nu vine niciodata singur”. Motivele de nervi. Tot timpul se aduna mai multe. Nu se poate sa existe un singur motiv de enervare, imediat dupa aparitia lui musai sa mai vina (cel putin) unul, astfel incat crizele (sau modurile de manifestare) sa fie dezvaluite in toata splendoare lor.

Care sunt motivele de enervare? In mare parte ceilalti oameni, actiunile lor. Oamenii astia, dupa gradul de enervabilitate, se impart pe categorii, frumos:

Cei inventati parca sa te enerveze pe tine, fac uneori cam tot ce le e in putinta sa te enerveze sau sa te scoata din sarite, cel putin asa dau impresia. Te calca fix pe batatura care te doare (cateodata din pur noroc) si sunt destul de satisfacuti pentru reusita lor. Rad mult, in special de tine. Categoria asta o cunosc foarte bine, fac si eu parte din ea din cand in cand.

Cei pasivi, atat de pasivi incat pot trece drept idioti de dictionar sau misteriosi (eu o sa-i vad idioti daca ajunge sa-mi pese de starea lor, dar in principiu nu-mi prea pasa). Astia te enerveaza prin pasivitatea lor, prin starea flasca in care sunt tot timpul, s-a inventat cuvant pentru ei - flegmatici. Tu poti sa te enervezi, ei nu au treaba cu asta. Cred ca de fapt nu inteleg nimic din ce se intampla in jurul lor, de aia sunt asa.

Tampitii/prostii, in general. Culmea, ca aici intra toti, absolut toti ceilalti, la un moment dat. Atunci cand cineva nu gandeste (pe moment) ca tine - pac, devine tampit. Nu face ce vrei tu, la fel. Face vreo boacana - cu atat mai mult. La mine asa functioneaza. Cu alta cuvinte, fiecare persoana cunoscuta m-a enervat cel putin o data si si-a laut o titulatura mai putin fericita in fata mea, in timpul in care ma enervam mai mult sau mai putin vizibil. Bine, si eu intru aici, reusesc cu mult succes sa ma enervez singur si sa ma cataloghez in diverse feluri.

Pasivii 2. Astora ori nu le pasa de tine, ori nu le pasa de situatie, ori nu le pasa de nimic. Te lasa in pace, isi vad de treaba lor, desi tu ai vrea cu totul si cu totul altceva de la ei. Astia sunt cei pe care i-ai arunca de la etaj cateodata, de drag, sa vezi daca in felul ala reactioneaza. Oare tipa in zbor?

Ar mai fi plangaciosii, dar e prea evident ce enerveaza la ei ca sa mai povestesc.

Nesimtitii/mincinosii. Cred ca se completeaza pe undeva nesimtitii cu mincinosii. Pe mine ma scot pur si simplu din sarite, mai ales ca imi dau seama ca mint cu nerusinare, dar ei persista.

Ultimii, dar nu cei din urma, sunt prostii in stare pura (pentru ca asa i-a facut mamica lor). Aia rai, grei de cap, batuti in cap, minte creata, minte-lipsa, vaci, boi, oi sau cum mai sunt numiti. De ce enerveaza? Pentru ca nu le e destul sa fie prosti in treaba lor, ei trebuie sa mai si claxonexe, sa atentioneze, sa.. mai stiu eu ce. Ma dispera literalmente, nu am tot timpul rabdarea sa rad de ei, iar atunci ma calca pe nervi, rau.

Nu am somn, am draci, ma duc sa impusc o cioara, ceva.

Parafrazez pe nu-mai-stiu-cine: ma enervez, deci exist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu