miercuri, 29 aprilie 2009

GENERATIA 90


Am avut placerea sa citesc cateva randuri care mi-au transmis o stare de nostalgie crunta… Visez cu ochii deschisi la timpurile alea… Ce mult mi-ar placea sa le mai pot trai o data! N-o sa va mai tin in suspans, asa ca va invit sa retraiti clipe de neuitat in cele ce urmeaza:

“O scrisoare nostalgica adresata celor care fac parte din generatia noastra, generatia X. Nascuti la mijlocul anilor ‘80, vedem acum in anul 2008 cum casa parintilor nostri e de 50 ori mai scumpa decat atunci cand au cumparat-o ei si realizam ca noi o sa platim pentru casele noastre vreo 50 de ani.

Nu avem amintiri despre primii pasi pe luna, nici despre razboaie sangeroase, dar ne pricepem la istorie si politica mai mult decat cred batranii, care bombane in spatele nostru ca .

Suntem ultima generatie care a jucat <’scunsea>, , , , , , , ; ultimii care au strigat <1,2,3 la perete stai>, ultimii care au folosit telefoanele cu fise, dar primii care ne-am jucat pe jocuri video (remember Mario??) si primii care au vazut desene animate color.

Noi am purtat jeansi elastici, evazati, geci de blugi de la turci, iar cel care avea haine de firma gen Lee sau Diesel era deja lider de gasca. Baietii si-au scris numarul fotbalistului preferat cu pasta de dinti pe tricou, iar fetele si-au cusut pe haine stelute si inimioare.

Am invatat poezii in romaneste la gradinita, nu in engleza, si am cantat La Multi Ani, nu Happy Birthday la aniversari. Spuneam si in loc de . Am sorbit din ochi Beverly Hills, Merlose Place, Twin Peacks, Dallas si cine zice ca nu se uita, ori minte ori n-avea inca televizor. Ne uitam la desene animate de la italieni si ne era ciuda ca nu aveam si noi subtitrari sa intelegem de ce naiba s-a certat Mila cu Shiro. Reclamele de la posturile straine ne innebuneau si de abia asteptam sa vina si la noi inghetata Magnum sau pustile alea absolut superbe cu apa. Intre timp ne indulceam cu Tango de vanilie si ciocolata si clasicele bidoane cu apa turnate in cap ce ne provocau pneumonii. Si uite un motiv bun sa nu mergem la scoala.

Noi am ascultat si Metallica si Backstreet Boys si Ace of Base si Dj Bobo si Michael Jackson si inca nu aparusera manelele. Singurele melodii de joc fiind horele la chefuri, iar noi nu stiam pasii, dar toata lumea dansa. Spre deosebire de copiii din ziua de azi noi am auzit si de Queen, Abba cat si de noile nume precum 50 Cent si Britney Spears. Pe ei daca ii intrebi vor spune ca . Am citit Licurici, Pif si Hercule (care aveau cadou niste jucarii bestiale) si am baut Cico si suc la Tec fara sa ne fie teama ca au prea multe E-uri, iar la scoala beam toata clasa dintr-o sticluta fara sa ne fie teama de virusi.

Noi am injurat arbitrul ca ne-a furat meciul cu Danemarca si poate ca tot noi i-am trimis 10.000 de mailuri de . Noi nu ne dadeam bipuri, ne fluieram sa iesim afara, noi nu aveam dolby surround, taceam toti sa auzim actiunea filmului, nu aveam Nintendo sau Play Station, ci tetris si jocuri pe televizor, de care ne plictiseam dupa o luna dupa ce le cumparam si se umpleau de praf in dulap. Abia asteptam la chefuri sa jucam sau sau sau sau orice alt joc care ne dadea ocazia sa pupam pe gura pe cine . Noi suntem cei care inca au mai cerut sau li s-a cerut prietenia, noi roseam la auzul cuvantului si tot noi dadeam cu banul cine sa intre in farmacie sa cumpere prezervative pe care sa le umplem cu apa si sa le aruncam in cap la colegi, noi am completat mii de oracole sperand ca iubitul sau iubita va citi acolo unde scrie ca ne place de el/ea.

Este uimitor ca inca mai suntem in viata, pentru ca noi am mers cu bicicleta fara casca, genunchiere sau cotiere, nu am avut scaune speciale in masini, nu am aruncat la gunoi bomboanele care ne cadeau din greseala pe jos, nu am avut pastile cu capac special ca sa nu poata fi deschise de copii, nu ne-am spalat pe maini dupa ce ne-am jucat cu toti cainii si toate pisicile din cartier, nu am baut doar apa imbuteliata, ne-am tavalit si balacit prin toate baltile si nu am tinut cont de cate lipide si glucide mancam.

Noi am auzit cum s-a tras la Revolutie, noi am fost martorii a 3 schimbari de bancnote si monede, noi am ras la bancuri cu Bula, noi am fost primii care au auzit-o pe Andreea Esca, noi suntem cei care inca mai tinem minte emisiunea . Suntem o generatie de invingatori, de visatori, de first timers.

Daca esti de-al nostru… felicitari!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu